בשורה לגמלאים: לקבל החזר מס בלי לשלם מס, זה אפשרי!

יורם ורינה תמיד נחשבו זוג למופת. לאורך השנים הם הקימו משפחה לתפארת (חמישה ילדים ו-20 נכדים), השקיעו זמן ומאמץ בחינוך שלהם, ואף הצליחו לסייע לכל אחד מילדיהם ברכישת דירה לאחר החתונה.
למסירות הרבה היה מחיר. בעוד יורם הלך והתקדם בחברת הנדל"ן שבה עבד, רינה נאלצה להישאר כעשר שנים בבית לטובת גידול הילדים. בשנים אלו היא לא עבדה כלל, ולאחר מכן היא הועסקה במשרה חלקית בלבד.

ראיון בתכנית הבוקר של ערוץ 10:

את ההשלכות של בחירתם זו גילו בני הזוג לאחרונה: רינה, שפרשה לפני כשנה לגמלאות, תקבל קצבת פנסיה בסך 3,500 ש"ח – ואילו יורם, שעבד ברציפות כ-40 שנה, ייהנה מפנסיה של לא פחות מ-9,000 ש"ח.

אחרי לא מעט פגישות עם חברותיה, רובן גמלאיות בעצמן, כבר הכירה רינה את הטבת ה'פטור על הקצבה'. היא שמעה כי בישראל יש מאות אלפי גמלאים אשר אינם מקבלים את הטבת המס המגיעה להם – אך לתומה חשבה כי מכיוון שהפנסיה שלה נמוכה ואין לה חבות מס, ממילא אין לה סיבה לבדוק אם ההטבה מעודכנת כראוי בתלוש הפנסיה שלה.
בוודאי כבר הבנתם שרינה טעתה ושהיא זכאית להטבה. גם רינה עצמה, כמובן, שמחה לגלות זאת. אבל כיצד יוכלו רינה ויורם לקבל מהמדינה אלפי שקלים בגין הפנסיה הנמוכה של רינה? מה עליהם לעשות כדי ליהנות מההטבה?

פנסיה נמוכה = כסף (או: טובים השניים מן האחד)
ראשית, חשוב לדעת כי גובה הפיצויים שמקבל אדם הפורש לגמלאות משפיע ביחס הפוך על גובה הטבת המס. המשמעות היא שככל שהפיצויים נמוכים יותר, הטבת המס של רינה תהיה גבוהה יותר. גמלאי המקבל פנסיה נמוכה (לרוב כתוצאה ממשכורת נמוכה) מקבל, מטבע הדברים, גם פיצויים נמוכים – ולכן לרינה בעלת הפנסיה הנמוכה מגיע הטבת מס גבוהה במיוחד אשר באה לידי ביטוי בסיווג הפנסיה כפטורה לחלוטין ולא כפנסיה חייבת

מה זה משנה, אתם בוודאי שואלים – הרי לרינה, בעלת הפנסיה הנמוכה, ממילא לא מנוכה מס. מה יעזור לה הפטור?!
וכאן נכנס לתמונה יורם, בעלה האוהב, ונהנה בזכותה מההטבה. אם הפנסיה של רינה תסווג כפטורה, יוכל יורם לקבל החזר מס – כבעל שלאשתו אין הכנסה חייבת לצורך מס.

במקרה של יורם ורינה, אם כן, הסוף היה שמח במיוחד: הם גילו כי הם זכאים לקבל כ-2,600 ש"ח בשנה עד סוף החיים, ואף לקבל תשלום רטרואקטיבי, לרבות ריבית והצמדה (התשלום הרטרואקטיבי הוא עד כשש שנים אחורה, סכום שיכול להגיע ליותר מ-16,000 ש"ח). עכשיו הדילמה שלהם היא האם להשקיע את הכסף שיקבלו לאורך השנים בתוכנית חיסכון לנכדים או בטיול משפחתי בחו"ל.

גמלאים יקרים, זכרו: גם במקרה שבו הפנסיה שלכם נמוכה ולא יורד לכם מס – אם עברתם את גיל הפרישה, מגיעה לכם הטבה משמעותית. בדקו את תלושי הפנסיה שלכם היטב – זה ישתלם לכם.

*תנאי חובה הוא שמדובר בבני זוג נשואים שלאחד מהם מנוכה מס הכנסה.

לבדיקת זכאותכם ללא עלות להטבת מס, מלאו כאן שם וטלפון:

[contact-form-7 404 "לא נמצא"]

 

2 תגובות

  1. אשמח לשמוע פרטים נוספים לגבי הפטור האמור. האם פטור זה קשור בתיקון למס מס. 90?

  2. שלום איתמר. אשתי מורה גמלאית מקבלת קצבה של 3804 ש"ח בחודש ממנהל הגמלאות של המדינה (גמלאית משרד החינוך) ולא יורד לה מס הכנסה. מה שנראה לי מוזר שבתלוש בצד כתוב 10% מס שולי למרות שהיא לא משלמת מס. אני מקבל גמלה (פנסיה) גבוהה בהרבה ממנה ויורד לי מס של כ-1,300 ש"ח. ובהחלט יש לי "רק" 2.25 נקודות זיכוי. האם משתמע לכאורה מהכתבה שלך, שמגיעה לי נקודת זכות נוספת? בתודה מראש על התשובה.

סגור לתגובות.

יש לכם שאלות?

טיפים שיחסכו לכם כסף

איך לבחור רואה חשבון

בחירת רואה החשבון המתאים יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור כל עסק, במיוחד עבור מי שבסיסו במרכז בו יש אינספור אפשרויות. רואה חשבון הוא שותף

קרא עוד »
בוא נשוחח
Call Now Button