החזר מס שבח דירה

תוכן עניינים
החזר מס שבח דירה
החזר מס שבח דירה

החזר מס שבח דירה: כל מה שחשוב לדעת על התהליך

החזר מס שבח דירה הוא מס על מכירת נכס כאשר הוא חל על החלק היחסי של הרווח, החלק שהשביח ושממנו המוכר נהנה. לצורך הדגמה, דירה שנרכשה ב-1 מיליון שקלים עשויה להימכר ב-1.2 מיליון שקלים ובמקרה זה המס יחול על 200,000 שקלים.

עד לשנת 2014 החוק בנוגע למס על מכירת הנכסים היה גמיש יותר אך רפורמה שינתה זאת והיום החוקים מורכבים יותר. על אף המורכבות חשוב לדעת כי ניתן לקבל החזר מס שבח דירה שנמכרה ובמיוחד כאשר מדובר על אדם (או זוג) שמכר את דירתו הראשונה ושאינו מחזיק בנכסים רבים.

איך מחושב החזר מס שבח דירה?

על פי החוק מס שבח דירה יהיה בגובה 25% מהרווח על הנכס. במקרה של מכירת דירה ראשונה הרווח יתייחס לשנה האחרונה בלבד. מכאן שאם נרכשה הדירה במיליון שקלים ונמכרה 1.2 מיליון שקלים, יחושב מס הרווח על 200,000 שקלים והוא יעמוד על 50,000 שקלים.

עם זאת, במידה ומדובר על דירה ראשונה וזו הייתה בבעלות המוכר במשך חמש שנים, יחולקו 200,000 השקלים לחמש ו-25% יחושבו מתוך 40,000 שקלים בלבד. כך ישלם המוכר סכום של 8,000 שקלים בלבד. על פניו החישוב נשמע פשוט אך הוא לא היחיד שיש להביא בחשבון.

כשמו כן הוא, המס שבח דירה מתייחס להשבחה של הנכס ולמעשה על הרווח עליו ולכן יש להבין מהו אותו הרווח. בחישוב יש להביא בחשבון הצמדה למדד, הוצאות רכישה, הוצאות שנדרשו על מנת להשביח את הנכס (כמו שיפוץ), שכר טרחה לעורך הדין ולמתווך, עלויות משכנתא, אגרות, מיסים וכן פחת של הדירה. אם נחזור לדוגמה הקודמת, יתכן מאד שבסופו של דבר ניתן יהיה לקבל פטור ממס שבח וזאת כיוון שבפועל לא באמת היה רווח ממשי מהדירה.

פטור מהחזר מס שבח דירה

מעבר לכך שיש לחשב את גובה מס החזר מס שבח דירה היטב יש להכיר את התנאים אשר יכולים להעניק פטור ממס שבח:

מהו החזר מס שבח דירה?

כל מי שמוכר נכס ואף קרקע עשוי להיות זכאי לקבלת החזר מס שבח. בעיה חמורה בישראל היא שרבים אינם מודעים לזכויות שלהם ובעיקר לזכויות מס השבח ולכן במידה ונעשה תשלום אפשר לבצע חישוב, גם רטרואקטיבי ובמידה והייתה אפשרות לזכאות, לקבל החזר מס שבח דירה.

בחישוב שנעשה עשויים לעלות מספר אפשרויות. יתכן והמוכר יכול היה לקבל פטור מלא מהמס ואז הוא יקבל את ההחזר המלא. יתכן והחישוב שנעשה לא הביא בחשבון נתונים שונים אשר עשויים היו להפחית את גובה המס ולכן במקרה זה ההחזר יהיה חלקי. כל מי שביצע עסקה זכאי לבדוק את הנתונים ולבחון את האפשרות לקבלת החזר גם אם כבר שילם מס.

בחישוב ההחזר יש להביא בחשבון מרכיבים רבים אשר נכנסים בתוך החוק. יש להביא בחשבון את עלות הדירה, ההוצאות שנעשו לאורך השנים (ולכן חשוב לשמור כל הוצאה משמעותית על שיפוץ הנכס), את המדד והריביות השונות, המשכנתא ששולמה ועוד מרכיבים רבים.

הדרך לקבל החזר מס שבח דירה

במידה ושולם מס שבח עדיין אפשר לבחון האם ניתן היה להפחית את הסכום ששולם ואם כן לקבל החזר בעבורו. במשרד אנחנו נותנים יעוץ וליווי בתחום זה כאשר אנחנו דואגים לבדוק לעומק את העסקה שבוצעה, בוחנים מה היו האפשרויות וממשים אותן עבור לקוחותינו, גם אם העסקה כבר בוצעה.

כל שיש לעשות כדי לקבל החזר כספים ומיסים הוא לפנות למשרד עם חוזה העסקה וכל החומר שיכול לעזור בבחינת הנושא. כמובן, אנחנו נבקש להשלים מסמכים אם יהיה צורך בכך ובסיום הבדיקה נגיש את הבקשה לרשות המיסים ונלווה את התהליך עד לקבלת הכספים בחזרה.

במשרד אנחנו נותנים יעוץ וליווי בתחום זה כאשר אנחנו דואגים לבדוק לעומק את העסקה שבוצעה, בוחנים מה היו האפשרויות וממשים אותן עבור לקוחותינו, גם אם העסקה כבר בוצעה.

כל מי שמוכר נכס ואף קרקע עשוי להיות זכאי לקבלת החזר מס שבח. לפרטים נוספים התקשרו או השאירו פרטים.

לפרטים נוספים השאירו פרטים או צרו קשר במספר – 050-2037889.

לתיאום פגישת ייעוץ חייגו 03-5792814 או להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם:

איך לבחור רואה חשבון

בחירת רואה החשבון המתאים יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור כל עסק, במיוחד עבור מי שבסיסו במרכז בו יש אינספור אפשרויות. רואה חשבון הוא שותף

קרא עוד »