משלם מס על הפנסיה ? הכר את טופס 161 ד' וחסוך במס!

בישראל 2018, מסתבר, יש מאות אלפי תלושי פנסיה שגויים.
מיליוני שקלים מגיעים לפנסיונרים כהטבת מס – אך בשל בורות בתחום המורכב הזה, מאות אלפי גמלאים אינם מודעים לכך ומשלמים מס לחינם עד סוף ימיהם.
כיצד תבדקו את התלוש שלכם? איזה טופס יעזור לכם להימנע מתשלום מס מיותר?
 המשיכו לקרוא וקבלו מספר טיפים חשובים לגמלאות.

מרבית הגמלאים שישאלו כיום אילו הטבות מגיעות להם מהמדינה יענו תשובה אחת: קצבת זקנה מהביטוח הלאומי. זו אכן הטבה חשובה, אך חשוב לדעת כי יש הטבה נוספת, 'הפטור על הקצבה', והיא שווה לכם הרבה כסף.

אז פעם אחת ולתמיד – הכירו את הטבת המס 'הפטור החודשי על הקצבה'
המדינה מעוניינת שציבור העובדים בישראל ייהנה מפנסיה גבוהה ככל האפשר, ולכן היא מעניקה בתלושי הפנסיה הנחה משמעותית במס הפועלת כך: ככל שמשכתם במועד פרישתכם פיצויים נמוכים יותר, כך תהיו זכאים לפטור ממס בשיעור גבוה יותר. ההטבה חלה על כל מי שעבר גיל פרישה ( 62 נשים ו67 גברים) : כל אחד ואחת  זכאים להנחה במס בשיעור שנע בין 2,000 ל-20 אלף ₪ בשנה.

"איך אדע אם קיבלתי את ההטבה?"
גמלאי שעבר גיל פרישה הרוצה לבדוק אם הוא נהנה מההטבה יכול לעשות זאת בפעולה פשוטה: להסתכל בתחתית או בחלקו העליון של תלוש הפנסיה, בצדו הימני, ולחפש את "אחוז פטור הגמלאי שלו".
בדקתם וכתוב שם 49%? אתם נהנים מההטבה המקסימלית.
מופיע שם אחוז נמוך יותר, או לא מופיע כלום? מומלץ לבדוק מדוע אינכם נהנים מההטבה.

טופס 161 ד' הטופס שכל גמלאי צריך להכיר
החל משנת 2012 על כל פורש מעל גיל פרישה למלא טופס 161 ד' – טופס לקיבוע זכויות , בטופס חשוב ומורכב זה הגמלאי מבצע את החלטותיו בדבר ניצול  הטבות המס המגיעות לו בפרישה, בין היתר:
קבלת הטבת המס החודשית הפטור על הקצבה.
בקשה להיוון חד פעמי של כספי פנסיה בפטור ממס.
שריון הטבת פטור על הפיצויים בעתיד- מיועד לאנשים שעובדים במקביל לקבלת קצבה.

טופס קיבוע זכויות זה כשמו כן הוא – הוא מקבע לגמלאי לצמיתות את בחירותיו שביצע ובנוסף יש גם סנקציה- לא ניתן להתחרט על כך בעתיד, ועל כן מומלץ לבצע בחינה מעמיקה לפני מילוי הטופס ולא לבצע טעויות שיכולות לעלות בהמשך בכסף רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

יש לכם שאלות?

טיפים שיחסכו לכם כסף

איך לבחור רואה חשבון

בחירת רואה החשבון המתאים יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור כל עסק, במיוחד עבור מי שבסיסו במרכז בו יש אינספור אפשרויות. רואה חשבון הוא שותף

קרא עוד »
בוא נשוחח
Call Now Button