משקיעים בדור הבא נהנים מהחזר עכשיו, הטבת המס שכדאי להכיר

רפרוף בעיתוני הכלכלה מגלה כי השנים האחרונות  היטיבו מאוד עם ציבור הגמלאים בישראל.
שינויי חקיקה רבים, יחד עם ריבוי האפשרויות לתכנון מס, הובילו למציאות שבה אנשים שעברו את גיל 60 ובחרו להשקיע בשוק ההון בתכנון נכון יכולים ליהנות משלל הטבות מס שלא היו פתוחות בפניהם קודם לכן.

לבשורה החדשה קוראים השקעה בקופת גמל לקצבה, וללא ספק היא הולכת לשנות את חייהם של גמלאים רבים – או לכל הפחות לחסוך להם הרבה כסף. מדובר בהפקדת כספים וניהולם בבורסה, ממש כמו השקעה רגילה, אך בהבדל אחד: ההפקדה נעשית דרך קופת גמל.

הזכאים להשקיע בקופת גמל לקצבה הם גמלאים, שכן ההטבה ניתנת רק למי שעבר את גיל 60 ומקבל פנסיה  בגובה 4,500 ₪ לפחות. אם אדם העונה על התנאים אכן יבחר להפקיד דרך קופת גמל, ייפתחו בפניו אפשרויות רבות לחיסכון משמעותי במס.

ניקח לדוגמה את דוד, תושב רעננה בן 61, המקבל פנסיה בגובה 15 אלף ₪. לדוד, המתלבט אם להשקיע את חסכונותיו ישירות בבורסה או דרך קופת גמל לקצבה, יש אפשרות למקסם את רווחיו – וזאת אם יפקיד מדי שנה לפחות 33 אלף ש"ח בקופת גמל לקצבה. אם יעשה כן, ייהנה ממספר הטבות:

החזר מס בגובה של כ-10,000 ₪ בשנה. מכיוון שהפקדה זו נחשבת הוצאה מוכרת, ממש כמו אצל עצמאיים, דוד יחסוך 31% מסך ההפקדה (גובה המס השולי שלו), כלומר כ- 10,000 ₪ החזר ממס הכנסה בכל שנה שבה יבצע הפקדה. זוהי הטבה אדירה שכן לשם השוואה, על השקעה מקבילה הנעשית ישירות בבורסה אין שום הטבה.

הטבת מס ליורשים – אם דוד ישאיר את הכסף שהפקיד ליורשים שלו, בעת קבלת הכסף הם ייהנו מתשלום מס מופחת בגובה 15% נומינלי  על הרווחים – וזאת במקום לשלם מס רווח הון בגובה 25% ריאלי,  כפי שאלו המשקיעים בבורסה נדרשים לשלם.

מינוף ההשקעה – מכיוון שחובת המיסוי מוטלת רק בעת משיכת הכספים (לאורך תקופת ההפקדה אין מיסוי), אזי  אפקט ה'ריבית דריבית' מניב תשואת יתר, וזו עשויה להגיע לעשרות אחוזים. זאת בניגוד להשקעה רגילה בבורסה, שבה כל משיכה המניבה רווח מחייבת בתשלום המס הרלוונטי ומקטינה את שווי התיק בהתאם.

חשוב לציין כי גם הפקדה של סכומים הגבוהים מ-33 אלף ₪ בשנה מזכה בהטבות המס ומכיוון שרבים מהמשקיעים בגילאים אלו מייעדים את פירות ההשקעה ליורשיהם, חשוב להיוועץ עם אנשי מקצוע ולבחור נכון בכדי להימנע מתשלום מס מיותר, להשאיר יותר כסף ליורשים ואף לקבל החזר שנתי ממס הכנסה.

2 תגובות

  1. האם רק למי שהמס השולי שלו 31 אחוז רצוי להפקיד לקצבה ולא להשקיע בהורסה, או גם למי שהמס השולי שלו נמוך יותר?

    1. ניתן להפקיד בכל מס שולי. ככל שהמס השולי גבוה יותר החזר המס יגדל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

יש לכם שאלות?

טיפים שיחסכו לכם כסף

איך לבחור רואה חשבון

בחירת רואה החשבון המתאים יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור כל עסק, במיוחד עבור מי שבסיסו במרכז בו יש אינספור אפשרויות. רואה חשבון הוא שותף

קרא עוד »
בוא נשוחח
Call Now Button